Trasy rowerowe MTB Krynica-Zdrój – MIECZYSŁAW (brązowa)

• Michał Gregorczyk
  • MTB

Jedną z siedmiu tematycznych tras rowerowych jest trasa górska oznaczona kolorem brązowym o nazwie Mieczysław. Tą jak i pozostałe 6 tras rozpoczynamy w miejscu gdzie Bulwary Dietla łączą się z ul. Zdrojową, to też miejsce gdzie biegnie szlak VeloKrynica. Tam na starcie znajdziemy tabliczkę informującą nas o kolorystyce i nazewnictwie wszystkich tras rowerowych.

Trasa MIECZYSŁAW (brązowa)

Chcąc jechać trasą oznaczoną kolorem brązowym kierujemy się w stronę Czarnego Potoku, by dalej skręcić w lewo na krynicki Park Linowy.

Od tego momentu czeka nas rowerowa wspinaczka na sam szczyt Jaworzyny Krynickiej. Po drodze mijamy pasy zieleni które zimą zamieniają się w narciarskie stoki. Mijając ostatni taki pas czyli czarną najtrudniejszą trasę powoli wjeżdżamy do lasu aby nadal z uporem wspinać się na szczyt.

Cała ta część trasy od parku linowego do szczytu Jaworzyny Krynickiej jest bardzo wymagająca. W wielu miejscach nawierzchnia skutecznie utrudnia nam płynny podjazd. Nierówności, duże kamienie czy też luźne podłoże sprawia, że często szarpiemy aby ujechać jeszcze kawałek. Są też punkty gdzie 17% nachylenie zmusza nas aby zsiąść i prowadzić swój rower. Jest to żmudny i bardzo “siłowy” odcinek tej trasy. Osoby które chciałyby zachować swe siły na jej ciekawsze odcinki, mogą skorzystać z usług kolejki linowej i wyjechać na szczyt Jaworzyny Krynickiej wagonikiem. 😉

Na szczycie

Na szczycie można spokojnie odpocząć, zrobić kilka fajnych zdjęć i popatrzeć w dal. Widoki są naprawdę piękne. Jest tu też bogata baza gastronomiczna.

Po zregenerowaniu sił i nacieszeniu się widokami ruszamy dalej. Czeka nas zjazd w tym samym kierunku co Główny Szlak Beskidzki. Po ponad 2 km zjazdu na chwilę wyjeżdżamy z lasu mając po swojej prawej stronie dużą polanę i tutaj musimy skręcić w prawo. Dalej czeka nas bardzo długi i wypasiony odcinek zjazdowy, bogaty w techniczne elementy zjazdu, na którym można bardzo fajnie balansować rowerem od lewej do prawej mijając wystające kamienie, korzenie i inne przeszkody.

Całkowity dystans: 22.04 km
Wysokość podjazdów: 579 m
Wysokość zjazdów: -582 m
Pobierz GPX

Podsumowując

Tak naprawdę nie został wybudowany żaden fragment tej trasy. Trasa rowerowa MTB MIECZYSŁAW (brązowa) została wytyczona po istniejących drogach i szlakach oraz oznakowana. Oznakowanie jest dobrze wykonane. W pierwszej jej części wyjazd pod Jaworzynę Krynicką jest ciężki, miejscami nawet bardzo ze względu na podłoże jak i kąt nachylenia. Przeciętny rowerzysta powinien się nastawić na to, że będzie musiał nie raz pchnąć pod górę rower.
Trasa ze szczytu Jaworzyny Krynickiej wiedzie głównie szlakami turystycznymi. Należy na tych odcinkach spodziewać się pieszych turystów. W związku z tym nie rozpędzajcie się nadmiernie i jedźcie tak aby w nikogo nie wpaść.