Wycieczka z harcerzami do Parku Linowego w Siarach z okazji Dnia Dziecka

• Ryszard Szarowicz
  • Szosowa

1 czerwca br. zespół GorliceBike.pl miał przyjemność poprowadzić wycieczkę rowerową 21 Drużyny Harcerskiej LEŚNI. Wycieczka odbyła się z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka, a jej celem był Park Linowy w Siarach. Uczestnicy spotkali się na placu koło Pływalni “Fala” o godz. 16:30. Po krótkiej instrukcji jakiej udzieliliśmy druhnom i druhom na temat zasad według których należy się poruszać po drodze i ścieżkach rowerowych ruszyliśmy w drogę. Trasa liczy sobie około 4 km więc po niedługim czasie byliśmy już na miejscu.

Harcerze przez prawie 3 godziny korzystali intensywnie z atrakcji jakie oferuje Park Linowy. Pokonywali trasy w koronach drzew, zjeżdżali na linie, huśtali się na huśtawkach lub też jeździli na rowerach po ścieżkach w parku.

Jeszcze przed zmierzchem ruszyliśmy w drogę powrotną, wszyscy w dobrych humorach i z uśmiechami na twarzy. Na koniec cała Drużyna wyskandowała zawołanie, że na wycieczce było: “fe… fe… fe… fenomenalnie fantastycznie”. Cieszymy się, że mogliśmy tak pozytywnie nastawionej młodzieży pomóc i spędzić z nimi wspólnie piątkowe popołudnie.

Poniżej prezentujemy przejechaną trasę, abyście i Wy mogli tam pojechać i zobaczyć jak to wszystko wygląda.

START: Hala OSiR w Gorlicach;
PRZEZ: drogą między stadionem a lodowiskiem > ul. Sienkiewicza (do budynku Firmy Marmed – ok. 100m) > ścieżką rowerową do ul. Batorego > ul. Batorego > ul. Kochanowskiego > drogą wzdłuż rzeki Sękówki
STOP: Park Linowy w Siarach
POWRÓT: tą samą drogą
TRUDNOŚĆ: bardzo łatwa;

OPIS: Startujemy z parkingu przed Halą Sportową OSiR’u w Gorlicach. Kierujemy się w stronę stadionu. Po dojechaniu do ul. Sienkiewicza skręcamy w lewo. Tutaj musi uważać jadąc z małymi dziećmi gdyż droga jest ruchliwa. Możemy z nimi przejść na drugą stronę drogi przejściem dla pieszych i przejechać z nimi powoli chodnikiem. O tym w jakich okolicznościach można poruszać się po chodniku można przeczytać klikając w link.
Ulicą Sienkiewicza mamy do pokonania tylko około 100 metrów. Skręcamy z niej wprawo przed budynkiem Firmy Marmed. W ten sposób wjeżdżamy w ścieżkę rowerową, która zaprowadzi nas aż do ul. Batorego i częściowo umożliwi jazdę wzdłuż niej.
Ścieżka rowerowa kończy się na skrzyżowaniu, tu trzeba zachować szczególną ostrożność zjeżdżając z niej na drogę i skierować nią dalej prosto. U końca ulicy znajduje się zjazd w lewo w drogę gruntową z której po łuku w prawo odbijamy w łącznik gruntowo-kamienisty w kierunku ul. Kochanowskiego. Kierujemy Was tą trasą nie tylko dlatego, że jest o wiele krócej, ale też dlatego, że nie ma tu ruchu zmotoryzowanych przez co jest bezpiecznie. Po wyjechaniu na ul. Kochanowskiego nadal podążamy prosto, kierując się w stronę jej końca. Tam na zakolu, gdzie znajduje się przystanek autobusowy, skręcamy w wąską drogę asfaltową w lewo.
Tutaj musimy uważać, gdyż droga jest wąska i możemy na niej spotkać jakiś pojazd. Dlatego musimy bezwzględnie poruszać się prawą stroną, a nie jechać jej środkiem. Tą drogą, biegnącą wzdłuż rzeki Sękówki dojedziecie aż do samego Parku Linowego.

Poniżej prezentujemy trasę przejazdu. Można sobie pobrać też udostępniony plik GPX i wczytać do nawigacji w swoim telefonie. Jeśli takowej nie macie, możecie sobie pobrać i zainstalować taką, która to umożliwia. My używamy aplikacji Naviki.